czwartek, 1 grudnia 2011

Czas na Brukselke



Przyznac sie,kto lubil brukselke,jak byl maly??
Jak ja jej nie znosilam...
Juz sam zapach gotowanej mnie oslabial
i wiedzialam ,ze pare "kulek" mama mi nie podaruje..
Podobno mozna do gotowania dodac cynamonu,ktory niweluje zapach oraz goryczke.
Ale to wiem dopiero od niedawna ;)
Ostatnio chyba jakas moda na brukselke zapanowala,
bo co rusz, to widze przepisy na nia,zreszta calkiem niezle :) 
Poza tym "nienawisc" mi przeszla z wiekiem
i mam ogolne wrazenie,ze jak jem brukselke to robie cos dobrego i zdrowego.
Dzis podam przepis salatke z niej,ktora sama wymodzilam.


Salatka z Brukselki
  • 8 srednich glowek brukselki przekrojonych na pol
  • 1 jablko pokrojone na cienkie ksiezyce
  • "niebieski" ser smierdziuch (roquefort,rokpol,St.Agur itp..)
  • 1 mala cebulka pokrojona w piorka
  • garsc suszonej zurawiny, ale moga byc tez np rodzynki
  • 4 lyzki wina czerwonego
  • 1 lyzeczka cukru
  • orzechy (wloskie,laskowe,migdaly,pinia-tu co kto woli,ja mialam wloskie)
  • oliwa

Najpierw zrobic karmel z cebulki.
Cebulke obsmazamy na oliwie okolo 5 minut,zeby sie zrobil zloty kolor.
Nastepnie dodajemy cukier,mieszamy i dodajemy zurawine.
Dolac wina i mieszac redukujac wino do zawiesistego sosu.
Odstawic do ostygniecia.
W miedzyczasie pokrojona brukselke wrzucic do miski,dolac oliwy i soli
 i dokladnie wymieszac,zeby cala byla pokryta oliwa.
Rozgrzac patelnie i ulozyc brukselki pokrojona czescia na patelnie.
Kiedy po 5 minutach bedziemy miec ja ladnie zgrillowana,mozna przemieszac,
przykryc i dusic okolo nastepnych 5 minut.
Troche ostudzic.
W misce mieszamy zkarmelizowana cebulke,brukselke,
dodajemy jablko i orzechy,mieszamy.
Na samym koncu dodajemy ser
(wszystko jest jeszcze cieple,wiec ser moze sie nam roztopic).
I ta brukselka ,i z tym serem mmmniaam...

Zdrowego Smacznego :)



3 komentarze:

  1. Brzmi zachęcająco, a wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis na brukselkę. Może się skuszę, zaraz po tym jak zaliczę jeszcze 2 brukselkowe, które czekają cierpliwie w kolejce :).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...