wtorek, 6 grudnia 2011

Pieczona Papryka+Gotowana Marchew=HOUMMUS II



Dzis sa Mikolajki.
I nawet ja chyba bylam bardzo grzeczna,bo dostalam paczke z Polski!
Youppi!!!
Dostalam ksiazke kucharska,bardzo pieknie wydana ,w twardej oprawie.
Zreszta nie byle jaka,tylko ze zbiorem przepisow z mojego rodzinnego miasta i okolic.
Za niedlugo wam cos upichce z niej ;)
Dziekuje Alinka!!!


Dzis jednak bedzie o czyms bardziej egzotycznym.
Nastepna wersja hoummusu.
Marchewkowo-paprykowy dip jest perfekcyjna alternatywa dla klasycznego,
 Bardziej aromatyczny i ma wiecej smaku.
Przynajmniej taka jest moja subiektywna opinia...

HOUMMUS II
  • 3 marchewki,pokrojone i ugotowane z pol lyzeczki cukru i pol lyzeczki soli
  • zolta papryka
  • zabek czosnku
  • 2 lyzeczki pasty sezamowej (tahini)
  • duza szczypta zmielonego kminku i kolendry
  • lyzeczka slodkiej papryki
  • sol,pieprz
  • sok z jednej cytryny
  • lyzeczka oliwy
  • opcjonalnie lyzeczka swiezej posiekanej kolendry

Rozgrzewamy piekarnik do okolo 200°C.
Papryke kladziemy na blaszce i pieczemy,
 az skorka bedzie czarna, z kazdej strony.
Jak osiagniemy ten efekt przekladamy papryke do miski
 i szczelnie zakrywamy folia przezroczysta.
Odstawiamy do ostygniecia.
W miedzyczasie gotujemy na miekko marchewke.
Do wody dodajemy pol lyzeczki soli i pol lyzeczki cukru.
Jezeli marchewka sie ugotuje,przecedzamy i wrzucamy do blendera
razem z czosnkiem,oliwa,tahini,przyprawami
i obieramy papryke ze skorki,nastepnie ja tez wrzucamy do blendera.
Miksujemy i mamy gotowy pyszny dip,ktory mozemy podac ze zgrillowanym pieczywem,czipsami tortilowymi lub warzywami.



Smacznego Chrupania!


5 komentarzy:

  1. O tym hummusie z marchewki czytałam już wiele razy, ale ciągle jeszcze się za niego nie zabrałam. Może powodem jest to, ż jestem jedynym w domu amatorem past niestety...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy taki "inny" hummus, a jak ładnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam hummusu. Ale ma świetny kolorek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto sprobowac,ten ma fantastyczny smak,glownie dzieki upieczonej papryce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam, wiedziałam, że będzie smaczny... ale że AŻ tak? Naprawdę pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...