piątek, 5 października 2012

Koszyczki z Figą i Boczkiem


Niedawno zastanawiałam się, co można wykombinować z figi...
Wiem,wiem mnóstwo wspaniałych dań,
ale chciałam coś niebanalnego, i szybko, i to co miałam pod ręką.
 Wyszły koszyczki.
Użyłam do nich ciasta filo.
Jest to bardzo cieniutkie ciasto,które pochodzi z Turcji,
ale używa się go w całej kuchni śródziemnomorskiej.
Jest zrobione z mąki,odrobiny oleju oraz wody,
niestety dosyć skomplikowane do zrobienia.
Musi być cieniutkie, jak papier,
nie na darmo nazywa sie phyllo czyli liść.
Ja kupuję to ciasto w sklepie,
bo jak to moja szefowa gada: 
"Aga!!Life is too short for making pastry" ;)
(życie jest za krótkie,aby robić ciasto)
hmm coś w tym jest... ;)
Do koszyczków włożyłam figi 
i dodałam boczek i gorgonzolę,
a także odrobinę świeżego tymianku.
Et Voilà!!!

Koszyczki z figami i boczkiem

na około 6 sztuk:
  • 3 plastry ciasta filo
  • 3 średnie figi pokrojone w kostkę
  • około 100gr boczku wędzonego pokrojonego w drobną kosteczkę,przesmażonego wcześniej na patelni
  • szczypior z małej cebulki posiekany
  • kilka gałązek tymianku 
  • 30 gr sera gorgonzola pokrojonego w kostkę
  • łyżka mascarpone
  • 1 jajko
  • łyżka kwaśnej śmietany
  • pieprz
  • zmielone orzechy (opcjonalnie)
Rozgrzewamy piekarnik do 180°C.
W foremkach  silikonowych układamy koszyczki z ciasta filo.
Ja najpierw rozdzieram ciasto i wkładam do foremki.
Następnie do koszyczka dodajemy po pół figi,
posypujemy wcześniej usmażonym boczkiem,
wkładamy cebulkę i t ymianek,
oraz ze dwa, trzy plasterki gorgonzoli.

Następnie do miseczki wbijamy jajko,
dodajemy mascarpone oraz śmietanę i pieprz.
(nie dodajemy soli,ponieważ boczek i gorgonzola są słone)
Miksujemy na gładką masę i polewamy każdy koszyczek naszą miksturą.
Możemy posypać zmielonymi orzechami.
Pieczemy około 15-20 minut.


Smacznego życzę!

5 komentarzy:

  1. nigdy się nie zastanawiam co można wykombinować z figi, bo najbardziej lubię je zjadać na surowo i bez dodatków :-))) ale koszyczki są super!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm słodko - słono rewelacyjne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesuje mnie smak jaki będzie z takiego połącznia

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha :) Bardzo fajny blog :)
    http://szybkie-gotowanie.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. After exploring a feω of thе blog artіclеs on your blοg,
    I seriously like your way of wгitіng a blog.
    I savеd as a favorite іt tο my booκmark wеbрage list and will be checking bacκ in the neаr future.
    Take a lοοk at my website too
    and tell me your oρiniоn.

    Vіsіt mу webρagе: www.ocseocompany.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...