poniedziałek, 24 października 2011

Rybna zupa z anyzem

Smaki poodobno sie zmieniaja co siedem lat...
Mnie sie zmienil wczoraj :P
Nagle zapragnelam sprobowac znienawidzony anyzek..
I co? Faktycznie mi posmakowal.
Pewnie "Pastisa" dalej nie dotkne, ani nie spojrze nawet,
ze nie wspomne o "zielonej wrozce"jaka jest absynt,
ale anyzek w kuchni? why not...
Przepis znalazlam przypadkiem, kiedy sie natknelam na strone dirtykitchensecrets.com
Pare rzeczy musialam zmienic ze zwyklego braku produktow w kuchni..
Ale wyszlo niezle wiec sie z Wami podziele.
Zupa ma piekny kremowy kolor i jest niesamowita w smaku.
Podejrzewam,ze stala sie juz jedna z moich stalych pozycji w menu...


RYBNA ZUPA Z ANYZEM

  • 2 cebule drobno posiekane
  • 1 duzy koper wloski (fenkul) pokrojony
  • 4 zabki czosnku
  • 60 ml bialego wina ( tu akurat byl problem ,bo nie mialam araku albo ouzo)
  • lisc laurowy
  • 2 gwiazdki anyzowe
  • 500 ml bulionu
  • 60 ml smietany
  • lyzka masla
  • 450 gr bialej ryby (dorsz,halibut,grenadier,mietus)
  • swiezy estragon,oczywiscie jak nie mamy to i suszony da rade ;)
  • 15ml oliwy
  • sol,pieprz
Rozgrzac piekarnik do 180°C.
W miedzyczasie pokroic drobno cebulke,wrzucic ja na maslo
 i dusic pod przykryciem ,az bedzie przezroczysta,mieszajac od czasu do czasu.
Nastepnie wlac biale wino,dodac listek laurowy i anyz.
Dodac fenkula,czosnek,bulion i gotowac przykryte okolo 15 minut.

W tym czasie jak sie robi zupa nalezy przygotowac rybe. 
Posolic ,popieprzyc dodac estragon i polac oliwa.
Nastepnie wsadzic do piekarnika na okolo 12-14 minut.
Kiedy fenkul jest juz mieciutki,wyjmujemy listek i gwiazdki.
Miksujemy "jedna noga",dodajemy smietane,tak aby sie nam nie zwarzyla.
Miksujemy jeszcze raz.
Kiedy ryba sie upiecze rozdrabniamy ja widelcem i wiekszosc dodajemy do zupy,
 jeszcze raz ja miksujac.


Mala ilosc ryby odkladamy do dekoracji.
Zupe podajemy z chlebem lub tez z grzankami czosnkowymi.
Zycze smacznego!!!















2 komentarze:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej zupy rybnej jeszcze nigdy nie miałam okazji spróbować więc nawet nie bardzo wiem jak to połączenie smaków do siebie pasuje. Ja jestem wielką zwolenniczką przepisów na dania rybne od https://mowisalmon.pl/przepisy/ i jak do tej pory praktycznie każde danie jest naprawdę bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...