środa, 26 stycznia 2011

AACH BISZKOOPT..



     Moja babcia piekla biszkopt ,moja mama,moja ciocia,pieke i ja!
 Dzis z mlodszym dzieciakiem upieklismy "yellow cake". Uwielbiam jak szybko podchodzi do mnie i sie pyta jak mi moze pomoc... (za niedlugo piec lat...) Ilez to razy mi pomogl jajka rozwalic na pol kuchni,albo wysypac cukier na stol, zamiast do misy,o mace nie wspomne,ktora jest doslownie wszedzie... Ale oczywiscie ma wszystko wybaczone,bo on sie tylko pomylil...
  Ciasto robie od dwoch lat i dziecka go uwielbiaja. Biszkopcik zawsze dobry jest,mozna go przelozyc jakas masa albo zjesc taki suchutki mniam!
Moja mama miala jeden swietny trik, do ciasta dodawala odrobine kurkumy,a wtedy robilo sie piekne i zolciutkie!


                   BISZKOPT

  • 110gr masla
  • 110gr cukru
  • 110gr maki
  • 2 jajka
  • odrobina proszku do pieczenia
  • olejek waniliowy (nieduzo)
  • odrobina kurkumy
Nagrzac piekarnik do 170°C.  I albo wysmarowac blaszke okolo 20cm maslem i posypac bulka tarta albo wylozyc papierem do pieczenia,obcinajac wystajace boki.
W sredniej misce wymieszac dobrze maslo razem z cukrem (czasami go rozmrazam w mikrofali,ale tylko na kilka sekund,zeby sie nie roztopilo do konca). Najlepiej do tego sluzy drewniana lyzka, mikser rozproszy wszystko po kuchni.
W osobnej miseczce roztrzepac jajka i dodawac powolutku do mieszanki z maslem,nastepnie dodac olejek waniliowy i kurkume. Wszystko ladnie zmiksowac.
Dodac powoli przesiana make razem z proszkiem do pieczenia i tu najlepiej sie nadaje do tego lyzka metalowa,ale mozemy uzyc tez miksera.
Mikstura powinna miec dobra konsystencje tzn powinna spadac z lyzki do miski, gdy ja pukniemy o miske.  Ja dodaje odrobine goracej wody i dalej mieszam,jezeli masa jest za gesta.
Nastepnie "wlewam" wszystko na blaszke i do piekarnika na okolo 35 min. I czekamy...
  A potem... zwoluje dzieciaki na super biszkopt-yellow cake ;) mniam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...