środa, 7 listopada 2012

Dyniowe pierogi



W tym roku zakochałam się w dyni...
Tej pieczonej w piekarniku, tylko z solą i pieprzem,
lekko skropionej oliwą.
Najlepsze jest najprostsze.
Któregoś dnia przygotowując ją stwierdziłam,
że będą niezłe z niej pierogi.
Pognałam więc do sklepu,a tu nie było takiej normalnej,
pięknej,pomarańczowej,
tylko taka przypominająca trochę melona.
Okazało się,że to dynia figolistna.
No i co z tego, nawet jej nie sprawdziłam,
jak się ją robi, ani do czego służy hehehe.
A głównie służy do robienia cukierków w Meksyku hahahaha. ;)
Ja swoją opiekłam w piekarniku,
jak zwykle z pieprzem,solą i oliwą.
Pycha,tylko,że dużo wody zawiera
 i przez praskę to przeleciała głównie woda,a nie dynia...
Posiekałam ją w zwiazku z tym i włożyłam do farszu,
taką posiekaną.
Pierogi wyszły luks, bardzo delikatne i takie (mogę nazwać) świeże.
Do farszu dodałam jeszcze pieczonego słodkiego ziemniaka,
 nasz polski twaróg oraz rozmaryn.

Mogę powiedzieć jedno:
będe je robić bardzo często!!!

PIEROGI DYNIOWE

FARSZ:
  • 400gr twarogu
  • 1,5 kilowa dynia figolistna lub zwykła pomarańczowa 
  • 2 ziemniaki słodkie (bataty)
  • 4 cebule
  • posiekany drobniutko rozmaryn (garść)
  • sól,pieprz
  • oliwa
Rozgrzać piekarnik do około 200°C.
Dynię pokroić na kawałki, obrać z farfocli oraz pestek,
pestki zostawić,można sprażyć na patelni później.
Każdy kawałek dyni powinien mieć skórę.
Ziemniaki umyć,pokroić na ćwiartki (też ze skórą)
i wyłożyć ziemniaki i dynię na dwóch blachach.
Skropić oliwą,posypać grubą solą i pieprzem.
Piec jakieś dobre 40 minut.
W międzyczasie usmażyć drobno pokrojone cebule.
Po upieczeniu ziemniaków i dyni ,
obrać wszystko ze skóry,przepuścić przez praskę,
może być dużo wody w dyni,więc najpierw należy ją odcisnąć.
Następnie dynię należy posiekać,ponieważ ma konsystencję kapusty ;)


Ziemniaki przepuszczamy również przez praskę, do miski ,
w której będziemy robić farsz.
Dodać przesmażoną cebulę i posiekaną dynię.
Następnie solimy i pieprzymy delikatnie i dodajemy ser.
Mieszamy dokładnie ,dodajemy rozmaryn i jeszcze raz mieszamy.


Następnie trochę mrozimy farsz na jakieś pół godzinki.
Farsz będzie się lepiej nakładał i nie będzie się kleił do ciasta.
W tym czasie kiedy mrozimy farsz,robimy ciasto.

CIASTO:

  • około pół kilo mąki, przesianej
  • dwie szczypty soli
  • łyżeczka oliwy 
  • gorąca woda

Przepis na wykonanie tego ciasta znajduje się tutaj.



Smacznego życzę!!!


2 komentarze:

  1. dynia w pierogach...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, Twój blog otrzymał moje wyróżnienie Liebster Blog, po szczegóły zapraszam do siebie: http://bybyloprzyjemniej.blogspot.co.uk/2012/11/liebster-blog.html. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...