wtorek, 29 stycznia 2013

Brownie z żurawiną



Marzy mi się czekoladowy tort Mamy z wiśniami.... 
Ale tu NIE MA wiśni grrr...
Nawet w sezonie jest bardzo trudno o nie.
Musiałam poszukać jakiegoś innego rozwiązania.
Kiedy tak sobie myślałam o tych wiśniach,
dostałam olśnienia widząc na półce suszone żurawiny.
To jest To!! 
Kupiłam woreczek i dodałam do Brownie.
Wprawdzie nie ma nic wspólnego z Maminym tortem,ale co tam..
(torty mnie przerażają,po prostu nie ma tego jak zjeść,za dużo)
Przepis na Brownie dostałam w zeszycie od mojej Siostry,
trochę go zmodyfikowałam,ponieważ było tam nieprzyzwoicie dużo cukru,
a za mało czekolady.
Dodałam żurawinę i wyszło bardzo dobre :)
A poza tym ŁATWIZNA!
Zatem do roboty!

Cranberries Brownie
  • 220gr czarnej czekolady gorzkiej 
  • 150gr drobnego cukru
  • 4 jajka,lekko roztrzepane
  • 140gr mąki pszennej,przesianej przez sitko
  • 250gr masła o temperaturze pokojowej
  • 200gr orzechów włoskich,grubo posiekanych
  • dobra garść żurawin suszonych

Nagrzewamy piekarnik do 190°C.
Czekoladę połamać i roztopić w kąpieli wodnej.
Delikatnie wymieszać.
Masło zmiksować w dużej misce,
następnie powoli wlewać roztopioną czekoladę
(ciepłą,nie gorącą)
Teraz powolli dodajemy jajka,
następnie cukier i mąkę.
Miksujemy tylko tyle,żeby wszystko się ładnie połączyło.
(2-3 minuty)
Dodajemy orzechy i żurawiny.
Prostokątną formę 25-35cm wykładamy papierem.
(ja nie mam prostokątnej ,więc robię na takiej do tarty :))
Masę przekładamy do formy(jest bardzo gęsta)
Pieczemy około 20 minut.
Ciasto ma pozostać trochę wilgotne w środku.
Formę wyjąć z piekarnika 
i odstawić na około 30 minut do wystygnięcia. 
Gotowe kroimy na kwadraty albo trójkąty :) 




SMACZNEGO!!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...